ponedjeljak, 29. srpnja 2013.

Džem od marelica

Volim spremati zimnicu. Džemove najviše od svega. Volim kad mi cijeli stan miriše slatkim, toplim, koncentriranim mirisom voća. Kad su džemovi u pitanju- imam više favorita- onaj od šipka mi je najdraži, iza njega je odmah džem od marelica,
pa džem od kupina, zatim šljiva, odličan džem od jagoda sa mirisom metvice - kojeg sam ove godine propustila napraviti- ali ga zato možete naći kod Branke - probala sam ga i iduće godine ga sasvim sigurno neću propustiti!

Dok je moja mama kuhala džemove- kuhali su se u velikim loncima iz kojih je usprkos njihovoj veličini- uvijek prskalo na sve strane, uvijek su mi otpadale ruke mješajući da ne zagori, a noge od pustog stajanja pored štednjaka.
Jedno davno ljeto sam provela kod tete u Podravini i kod nje otkrila brži, čišći i jednostavniji način spremanja džemova- u pećnici! Od tada- ni jedan džem više ne kuham, nema više velikih lonaca niti ribanja štednjaka nakon svega. Lijepo pripremim voće, stavim ga u duboku tepsiju od pećnice, upalim peć, uzmem neku dobru knjigu i lijepo guštam u fotelji dok se džem peče. ;) Potrebno je tek tu i tamo da ga povremeno promješam. ;)

Danas je na repertoaru džem od marelica. Moram priznati da sam se namučila dok sam pronašla domaće marelice- izgleda da ove godine nisu baš rodile... :(  Ipak- uspjela sam naći jednu manju gajbicu i napravila džem za svoj gušt!
Za dvije velike staklenke i jednu malu ( dvije "od kila" i jedna od "pola kila") potrebno je

cca 3,5 kg marelica
750 gr šećera (količina šećera ovisi o slatkoći marelica)

Znači- marelice operem, izvadim košpicu, rasporedim u duboku tepsiju i stavim u peć na 200°C. Marelice će pustiti dosta vode. Povremeno ih treba promješati.
Tako ih pečem cca 2 sata. Nakon 2 sata- vadim tepsiju iz peći i štapnim mikserom usitnim smjesu (ovo radim zbog djece jer im više odgovara kad ne osjećaju "kožice" dok jedu džem.
Nakon što usitnim smjesu, dodajem šećer. Njega dodajem u 2-3 navrata- da mi se ne dogodi da pretjeram sa slatkoćom.
Sve vraćam u peć još nekih pola sata. Pred kraj izvadim žličicu džema na tanjurić da mu provjerim gustoću. Nakon što je džem zadovoljavajuće gustoće - prelijevam ga u tegle.
Prije nego džem prebacim u tegle- njih - naravno dobro operem i stavim ih u dublju zdjelu koja može u peć i u nju ulijem vrelu vodu- tako da tegle budu tople prilikom ulijevanja džema u njih.
Napunjene tegle uronjene u tu vrelu vodu- vraćam opet u peć dok džem još jednom ne zakuha u teglama- tada ih brzo zatvaram poklopcima, gasim peć i ostavljam da se lagano hlade kako se peć hladi. Ohlađene spremam u ostavu.
Nemam neku hladnu ostavu- zapravo- moja ostava se skoro i ne može nazvati ostavom- više nekim kutkom iza vrata- no nikad nisam imala problema sa čuvanjem ovako pripremljenih džemova u njoj.

2 komentara :

  1. Pozdrav, jel može ići isti recept i za džem od šljiva?

    OdgovoriIzbriši